FAQ

Kan ik op elk ogenblik het gespaarde geld opvragen?

Enkel wanneer je monniebox is afgesloten, kan je het gespaarde geld opvragen. Je monniebox afsluiten kan je op elk moment doen, maar eens je monniebox is afgesloten, kan niemand er nog geld in storten of zijn schuld vereffenen.

Hoe lang duurt het voordat het geld effectief op mijn rekening staat?

We kunnen niet exact zeggen wanneer het opgevraagde geld effectief op je rekening zal staan en naar welke rekening het moet overgeschreven worden. Als je een rekening hebt bij KBC, dan zal het geld zeer snel op je rekening staan. Als je rekening behoort tot een andere bank, dan kan dit soms enkele dagen duren, tenzij je rekening "instant overschrijven" (*) ondersteunt, dan zal het geld meteen op je rekening verschijnen.

(*) Sinds het voorjaar van 2019 zijn instantoverschrijvingen mogelijk tussen rekeningen van deze deelnemende Belgische banken: KBC, CBC, KBC Brussels, Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & Co, Bank Nagelmackers, Belfius Bank, BNP Paribas Fortis, CPH Banque, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING België, vdk bank.

Wat gebeurt er met het reeds bijeen gespaarde geld in mijn monniebox?

Niets! Het geld staat gewoon op een rekening op de bank. Het bijeen gespaarde geld wordt niet gebruikt voor andere doeleinden (bv. gokken of beleggen). Op die manier kan u op elk moment uw geld opvragen.

Hoe lang blijft het gespaarde geld beschikbaar?

Vanaf het moment dat je monniebox wordt afgesloten, heb je 1 maand om het bijeen gespaarde geld op te vragen.

Wat zijn de transactiekosten?

Afhankelijk van de betalingswijze is er een specifieke transactiekost. Een overzicht van de verschillende betalingsmogelijkheden en bijhorende transactiekosten kan je vinden op onze website onder de rubriek "Tarieven".

Kan ik een monniebox openen zonder account?

Neen, je moet altijd een account aanmaken om een monniebox te openen.

Worden mijn gegevens gebruikt voor andere doeleinden?

Neen, je gegevens worden enkel gebruikt met acties die betrekking hebben op deze website. We gebruiken ze om je te contacteren in geval van problemen of om informatie te bezorgen. We hebben ze ook nodig om het geld op een correcte manier over te maken. Verder worden je gegevens aan niemand doorgegeven.

Hoeveel moet ik minimum storten?

Een bijdrage moet minstens 1 euro bedragen. Dit is een standaard instelling. Indien je dit wil verhogen, kan je dit doen tijdens de configuratie van je online monniebox. Een minimumbedrag instellen lager dan 1 euro is niet mogelijk.

Hoeveel kan ik maximum storten?

De hoogste bijdrage die je in 1 keer kan storten, bedraagt 999 euro. Dit is een standaard instelling. Indien je dit wil verlagen, dan kan je dit doen tijdens de configuratie van je online monniebox. Een maximumbedrag instellen hoger dan 999 euro is niet mogelijk.

Hoeveel mensen kunnen er in mijn monniebox storten?

Het aantal mensen dat in je online monniebox kan storten, is onbeperkt. Uiteraard kan je enkel storten indien de monniebox nog niet is afgesloten.

Wie kan er allemaal in mijn monniebox storten?

Iedereen die de link heeft naar jouw monniebox, kan in principe een bijdrage doen. We gaan ervan uit dat enkel mensen die weten waarvoor ze geld storten effectief geld storten in je monniebox.

Ik heb net een storting gedaan. Kan ik mijn geld terug krijgen?

Eenmaal de storting is uitgevoerd via onze website kan het geld niet meer terug gestort worden naar de persoon die de storting heeft gedaan. Indien hij/zij het gestorte geld wil recupereren, dan zal dit moeten gebeuren via de organisator van de online monniebox.

Kunnen meerdere personen dezelfde monniebox beheren?

Deze optie is nog niet mogelijk.

Hoe lang kan een monniebox actief blijven?

Een monniebox kan maximum 1 jaar actief zijn. Wanneer dit jaar bijna om is, krijg je nog een herinnering om het bijeengespaarde geld op te vragen. Als het jaar afgelopen is, dan zal je monniebox automatisch afgesloten worden. Indien je je monniebox langer dan 1 jaar wil houden, dan neem je best contact op met ons.

Op welke manieren kan ik contact opnemen?

In geval van problemen, kan je een ticket aanmaken via onze support pagina of een email sturen naar onze helpdesk. Uw vraag of probleem wordt dan binnen de 2 werkdagen behandeld en indien nodig wordt er persoonlijk met jou contact opgenomen.